Субота, 21.07.2018, 06:55
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
    Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 69
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Календар
    «  Липень 2018  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031

    План роботи з молодими спеціалістами

     

    Молодий спеціаліст стає хорошим учителем,

    перш за все, завдяки обстановці творчої праці

    педагогічного і учнівського колективів

    (В.О. Сухомлинський).

     

     

    Заняття І (серпень)

     

    1. Бесіда з молодими вчителями.
    2. Практична робота: складання календарних та поурочних планів; огляд статей з питань педагогічної майстерності, бесіда за змістом пояснювальних записок програм.

     

    Заняття ІІ (вересень)

     

    Практична робота.

    • складання плану-конспекту уроку;
    • розгляд системи опитування учнів, перевірка їх знань, умінь і навичок;
    • відвідування відкритого уроку у наставника чи голови МО;

     

    Засідання ІІІ (листопад)

     

    • бесіда про можливість впровадження ППД. Ознайомлення з картотекою ППД;
    • організація, підготовка та проведення навчального заходу з предмету;
    • відвідання відкритого позакласного заходу, який проводить досвідчений учитель.

     

    Заняття IV (січень)

     

    • розгляд з молодими педагогами питання роботи з учнівськими зошитами, як одного з шляхів підвищення якості знань, умінь і навичок учнів.
    • Обмін досвідом. Бесіда з кращими вчителями.

     

    Заняття V (квітень)

     

    • проведення відкритих уроків молодими спеціалістами, їх аналіз та обговорення;
    • підготовка до проведення підсумкової атестації з предмета.

     

    Зміст і форми роботи наставника

     

    1. Складання індивідуального плану роботи стажиста з урахуванням його потреб і можливостей.

    2. Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів із їх подальшим обговоренням.

    3. Спільні відвідування уроків досвідчених колег і ретельний їх аналіз.

    4. Випереджувальне відвідування стажистом уроків, що проводяться наставником.

    5. Спільне зі стажистом складання календарно-тематичних планів, конспектів уроків.

    6. Допомога стажисту в розробці уроків, позакласних заходів.

    7. Надання стажисту рекомендацій щодо самоосвіти.

    8. Ознайомлення стажиста з науково-методичною літературою.

    9. Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків учителів – майстрів педагогічної праці.

    10. Допомога у роботі з «важкими» дітьми та їх сім'ями.

    11. Залучення стажистів до методичної, громадської роботи.

    12. Допомога молодому спеціалісту з питань роботи класного керівника.

     

    План роботи

     з учителями, які проходять стажування

    та вчителями-наставниками

     

    Тема занять з молодими вчителями, завдання

    Теми занять з учителями-наставниками

    1. Тема занять: „Особливості організації стажування в процесі професійного становлення молодого вчителя”

     

    2. Стажування – початковий етап самостійної роботи молодого вчителя. Завдання: скласти індивідуальні плани стажування.

    Індивідуальний план стажування – основа спільної роботи стажиста і наставника

    3. Тема занять: „Учитель-стажист і педагогічний колектив школи”. Професійна етика в діяльності молодого вчителя.

    Способи педагогічного управління роботою молодого вчителя

    4. Самоосвіта – частина безперервної освіти педагога.

    Тема спільних занять: „Самоаналіз діяльності стажиста”.

    Аналіз і самоаналіз у професійній діяльності вчителя.

    Звіт про стажування – результат виконання індивідуального плану стажування.

    Оформлення матеріалів про стажування молодих спеціалістів.

    Завдання наставника щодо управління самоосвітою вчителя-стажиста.

    Аналіз навчально-виховної діяльності стажиста – джерело професійного росту досвідченого педагога і вчителя-початківця.

         

     

    Пан роботи молодого спеціаліста

    вчителя Чигрин П.О. з вчителем-наставником Диннік Н.В.

     

    Зміст роботи

    Дата

    Відпові-дальні

    Примітки

    1. Надання методичної допомоги в складанні календарно-тематичних планів на І семестр.

    05.09.2016

     

     

    2. Надання методичної допомоги в складанні поурочних планів, плану роботи предметного гуртка.

    15.09.2016

    -//-

    -//-

    3. Надання практичної допомоги з питань ведення документації  МНВК

    30.09.2016

    -//-

    -//-

    4. Надання методичної допомоги у визначенні тематичних атестацій.

    -//-

    -//-

    -//-

    5. Відвідування уроків учителя-наставника з метою дослідження:

    - механізмів проведення уроку зв’язного мовлення у 6-му класі;

    - особливості проведення диктанту з граматичним завданням (добір матеріалу).

    -//-

     

    -//-

     

             В план включаються всі питання, які потрібно опрацювати.

     

    Орієнтовна анкета наставника молодого вчителя, яку можна використати після

    2-3 місяців роботи з молодим вчителем

     

    Просимо вас поділитися своїми думками про проблеми настав­ництва.

    Дайте відповіді на такі запитання:

    1. Скільки років працює вчителем ваш стажист? Який він, ваш молодий учитель?

    2. Що він знає (підкреслити): теорію предмета, основи психолого-педагогічної науки, основи психолінгвістики, методику викла­дання предмета.

    3. Чи вміє він (необхідне підкреслити): правильно будувати урок: так, ні; визначити триєдину мету уроку: так, ні; створювати навчально-мовленнєві та проблемні ситуації: так, ні; активізува­ти пізнавальну діяльність учнів: так, ні, яким чином; керувати кла­сом на уроці: так, ні; проводити диференційовану роботу на уроці: так, ні. Які етапи уроку може планувати краще (перерахувати).

    4. Чи вміє організовувати позакласну роботу з предмета?

    5. Чи вміє аналізувати урок і позакласний захід?

    6. Чого ще не вміє робити ваш стажист (перерахуйте його слабкі сторони самостійно). Причини такої ситуації: небажання працю­вати; слабка підготовка у ВНЗ; відсутність педагогічних здібнос­тей; безвідповідальність.

    7. У чому ви надали допомогу вашому стажисту? (Перелічіть види роботи з молодими вчителями.)

    8. Що, на вашу думку, є головним у наставництві?

    9. Ваші пропозиції щодо вдосконалення системи наставництва.

     

    План

    роботи школи вчителя-наставника „Однодумці”

     

    Девіз: „Коли шляхетна людина вчить і виховує,

    вона веде, але не тягне за собою, спонукає, але не змушує...”

    Конфуцій.

     

    Мета: Налаштувати вчителів-наставників на постійний пошук нового у роботі з молодими колегами. Сприяти передачі позитивного педагогічного досвіду молодим вчителям.

     

    Завдання:

    • осмислення взаємодії вчителя-наставника і молодого спеціаліста з позиції партнерства;
    • допомогти вчителям-наставникам критично осмислити свій досвід роботи з молодими вчителями за допомогою дискусій, розв’язання проблем ситуацій;
    • спільно віднайти способи розв’язання загальних проблем, з якими вчителі-наставники зустрічаються на практиці.

     

     

    І засідання                                                                                                       Жовтень

     

    1. Нормативно-правова база роботи сучасного педагога.
    2. Основний зміст і форми роботи наставника.
    3. Дискусія „Педагогічна компетентність сучасного педагога”.
    4. Педагогічна лабораторія з проблеми:                                                            - розв’язання практичних ситуацій;                                                                  - педагогічних кросвордів.
    5. Погляд під кутом зору:                                                                                   - складання педагогічного портрету сучасного вчителя.
    6. Робота в групах. Розробка орієнтовного плану роботи наставника.
    7. Підсумок заняття.

    ІІ засідання                                                                                            Грудень.

     

    1. Круглий стіл „Основи становлення педагогічної майстерності молодого вчителя”.
    2. Тренінг „Партнерське спілкування наставника і молодого фахівця”.
    3. Робота в групах. Розробка орієнтовного змісту характеристики вчителя стажиста.

     

    ІІІ засідання                                                                                           Березень

     

    1. Дискусія. Декада наставника. Якою їй бути?
    2. Психолого-педагогічний тренінг „Шлях до „Я” - ідеалу”.

     

    ІV засідання                                                                                           Квітень.

     

    1. Творчі звіти наставників „Навчаючи інших, ми вчимося самі”.

     

     

    Орієнтовний план самоосвіти молодого вчителя.

     

    1. Знайомство з інструктивно-нормативними документами.

    2. Аналіз змісту навчальних програм, підручників, вимог до оцінювання знань і вмінь учнів по предмету.

    3. Розробка поурочних планів, при необхідності методичних матеріалів.

    4. Робота по підвищенню свого науково-методичного рівня:

    • вибір індивідуальної науково-методичної теми;
    • опрацювання науково-методичної літератури;
    • психолого-педагогічної літератури;
    • довідкової літератури;
    • участь у роботі РМО;
    • ШМО;
    • творчій групі;
    • ШППД;

    5.Спільне проведення з наставником уроків та позакласних заходів та послідуюче їх обговорення.

    6.Взаємовідвідування уроків та позакласних заходів.

    7. Визначення найбільтипових труднощів у забезпеченні навчально-виховного процесу, визначення «вузьких місць» у своїй науково-методичній підготовці та можливих шляхів їх ліквідації у майбутньому.

    8.Звіт про виконану роботу по підвищенню свого професійного рівня.

     

     

    План

    проведення консультацій з молодими вчителями

     

    Вересень

    1. Планування роботи на рік:

    • Календарно-тематичне планування;
    • Щодення та поурочне планування;
    • Планування виховної роботи;
    • Робота із шкільною документацією.

     

    Жовтень

    -   Підготовка до уроків;

    • Проведення уроків;
    • Використання методичної та допоміжної літератури;
    • Робота із шкільною документацією;
    • Робота з учнівськими зошитами;
    • Проведення шкільних олімпіад.

     

    Листопад

    • Організація виховної роботи з дітьми;
    • Організація роботи з батьками;
    • Планування та проведення батьківських зборів.

     

    Грудень

    • Тематичне та семестрове оцінювання;
    • Проведення предметних тижнів;
    • Робота з обдарованими дітьми;
    • Організація індивідуальної роботи з учнями.

     

    Січень

    • Робота по збереженню життя і здоров’я дітей;
    • Удосконалення уроку як форми навчання.

     

     

     

    Лютий

    • Підготовка до конкурсу молодих вчителів.

     

    Березень-квітень

    • Організація повторення з предмета;
    • Підготовка до проведення атестації за курс базової та повної школи;
    • Організація роботи по проведенню екскурсій та навчальної практики.

     

    Травень

    • Організація та проведення оздоровлення школярів;
    • Збереження життя та здоров’я дітей в період оздоровлення.

     

     

    План роботи

    школи майбутнього педагога

     

    Мета: Допомогти обрати конкретну педагогічну спеціальність, відповідний факультет педагогічного навчального закладу.

     

    Завдання:

    1. закріпити в учнів інтерес до професії вчителя;
    2. повідомити учням основи психолого-педагогічних знань;
    3. виробляти вміння спілкування, встановлювати контакти з іншими людьми, впливати на учнів.

     

    Слухачі: учні 9-11-х класів

     

    І заняття.                                                                                       Жовтень.

    Тема: Я вступаю до навчання до ....

     

    Мета: закріпити в учнів інтерес до професії вчителя.

    План проведення:

     

    1. Як обрати професію (тести).
    2. Сюжетно-рольова гра „Я вступаю на навчання до...”

     

    1. завдання. «Пройти співбесіду.»

     

             Учасники по черзі відповідають на запитання членів журі, які грають роль приймальної комісії. Орієнтовні запитання:

    • Чому ти вибрав саме цю професію?
    • Які здібності допоможуть тобі опанувати цю професію?
    • Чи були в тебе в запасі варіанти або сумніви, куди йти вчитися?
    • Як ти уявляєш собі роботу за цією спеціальністю?
    • Хто тобі допоміг у виборі професії?
    • Яку якість ти вважаєш найважливішою для успішного навчання й роботи за цією спеціальністю?
    • Переконай членів журі, що твоя спеціальність найкраща.

    Домашнє завдання: написати 10 або більше речень, які б починались зі слів „Я хочу...”, „Я мушу...”, „Я повинен...” (час роботи по 5 хв. на кожне завдання).

     

    2 заняття.                                                                                               Січень.

    Тема: Хочу. Мушу. Вирішую.

     

    Мета: усвідомлення учасниками факту свого існування, формування вмінь спілкування самим з собою.

    План проведення:

     

    1. Перевірка домашнього завдання.
    2. Написання творчої роботи про самостійні рішення, які приймали „тут і тепер” (час роботи 5 хв).
    3. Обговорення. Хто бажає, нехай поділиться своїми враженнями від виконання цієї вправи.

    а) яка частина її була для тебе легкою, яка – важкою;

    б) у якій частині міститься більше речень;

    в) чи були теми і справи, що згадувались у кількох реченнях;

    г) які зроблено висновки.

    1. Міні-лекція про сфери свідомості.
    2. Опрацювання пам’ятки „Риси людини, яка приймає себе”.

     

     

    3 заняття.                                                                                      Березень.

    Тема: Педагогічна майстерність.

     

    Мета: повідомити учням основи психолого-педагогічних знань, необхідних для роботи з дітьми.

    План проведення:

     

    1. Розв’язання педагогічних ситуацій:

     

    Педагогічна ситуація №1

     

             Ви почали вести урок, всі учні заспокоїлись, настала тиша, і раптом в класі хтось голосно засміявся. Ви здивовано подивились на того учня. Він, дивлячись вам прямо у вічі, заявив: „Мені завжди смішно дивитись на вас і хочеться сміятись, коли ви починаєте заняття”. Як ви відреагуєте на це? Виберіть і відмітьте правильний варіант із запропонованих нижче.

    1. „Ось тобі й на”.
    2. „А що тобі смішне?”
    3. „Ну й ради Бога”.
    4. „Ти що, дурний”.
    5. „Люблю веселих людей”.
    6. „Я радий(а), що створюю у тебе веселий настрій”.

     

    Педагогічна ситуація №2

    На початку заняття або вже після того, як ви провели декілька занять, учень робить заяву: „Я не думаю, що ви як педагог зможете нас чомусь навчити”.

             Ваша реакція:

    1. „Твоя справа – вчитися, а не вчити вчителя”.
    2. „Таких, як ти, я звичайно, нічому не зможу навчити”.
    3. „Може, тобі краще перейти у інший клас або вчитися у іншого вчителя?”
    4. „Ти просто не хочеш учитися”.
    5. „Мені цікаво знати, чому ти так думаєш?”

     

    Педагогічна ситуація №3 «Хто зайвий?»

    Один із учнів постійно порушує дисципліну. Нарешті ви, втративши терпіння, наказуєте йому залишити клас.

    • А ви не маєте права вигнати мене з класу. Я не вийду, - говорить учень.
    1. Ви наполягаєте на своєму.
    2. Погрожуєте, що інакше клас залишите ви.
    3. Нагадуєте учневі, що в нього є не лише права, а й обов’язки.
    4. Запропонуйте свій варіант.

     

    1. Дискусія «Які здібності повинні бути властиві вчителю?»

     

    4 заняття   Травень.

    Зустріч у вчительській вітальні.